Retur & Fortrydelsesret
Som privatperson har du ifølge loven 14 dages fortrydelsesret/bytteret, når du handler online. Det betyder, at du kan returnere ubrugte og ubeskadigede varer inden for 14 dage fra den dag, du modtog din pakke. Fortrydelsesret og bytteret gælder dog ikke for specialbestilte ordrer.
Privatpersoner, der benytter deres fortrydelsesret, betaler selv for returfragten. Ved fejl på varen refunderer vi returfragten eller sender en returlabel i forbindelse med registreringen af reklamationen, samt det beløb, du har betalt for den beskadigede eller fejlleverede vare, forudsat at vi ikke kan sende en ny vare til dig inden for rimelig tid.
Vi ønsker, at personoplysninger såsom navn og ordrenummer vedlægges, så vi kan identificere returneringen, når den modtages.
Instruktioner for returnering:
- Ved returnering skal alle produkter returneres i originalemballage komplet med alt tilbehør.
Tænk på altid at sende produktet i en yderemballage for at undgå skader på originalemballagen.
Pak varen godt ind for at undgå skader, og vedlæg dit navn og ordrenummer i forsendelsen.
OBS! Returneringer, der sendes uden personoplysninger og ordrenummer, kan ikke spores til afsenderen og kan derfor ikke godkendes.
Reklamation
Hvis varen er beskadiget, når du åbner pakken, eller hvis der opstår fejl på varen, har du som privatperson reklamationsret i op til 3 år fra den dag, du modtog pakken. Reklamation skal dog foretages inden for rimelig tid og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen. Hvis der er en garanti, der strækker sig ud over 3 år, kan du reklamere inden for garantiperioden.
Virksomheder bør undersøge varen ved modtagelse og reklamere eventuelle fejl inden for rimelig tid. Fejl, der opstår senere, kan reklameres inden for garantiperioden. I andre tilfælde henviser vi til den respektive producent eller servicecenter.